Rab sziget

horvátországi lakókocsis nyaralás

Rab sziget egyike Horvátország legszebb szigeteinek. Magyarországhoz való közelsége miatt méltán népszerű a hazai utazóközönség körében. Rab szigeten egyszerre megtalálható minden, ami egy nagyszerű nyaraláshoz szükséges.

Igényünk szerint választhatunk homokos tengerpartokat, eldugott gyönyörű, magányos öblöket, de akár sziklás, mély, kristálytiszta vizű partszakaszokat is találunk. horvátországi lakókocsis nyaralás

Utunk során, a hegyeken átkelve jutunk le a tengerpartra, Stinica városába, ahonnan a komp indul a szigetre. Nyári időszakban 30 percenként indulnak a járatok, a menetidő 15 perc. Turnusváltás napjain gyakran állítanak be plusz kompjáratokat, így még gyorsabban jutunk el a szigetre.

Rövid kompút után érkezünk a szigetre, mely elsőre furcsa látványt mutat. Kopár, sziklás, sehol egy fa, sehol egy zöld folt, csak kövek és hegyek.

Ahogy horvátországi lakókocsis nyaralásazonban elindulunk a sziget belseje felé, kizöldül a táj és gyönyörű mediterrán kertekben gyönyörködhetünk.

Rab szigetet nyaralásunk során könnyedén bejárhatjuk, hiszen meglehetősen kicsi. Összesen 22 km hosszú, a szélessége pedig alig 10 km. Kis mérete ellenére rengeteg látnivalót kínál az utazóknak, gyönyörű, hangulatos, tengerparti kis városok, változatos tengerpartok, kirándulási lehetőségek. Ha környező szigetekre vágyunk, több hajókikötőből, szervezett túrák keretében könnyedén eljuthatunk bárhová. horvátországi lakókocsis nyaralás

Rab sziget fővárosa, az azonos nevű Rab város. Hangulatos tengerparti kis város, gyönyörű kikötővel, tengerparti sétánnyal. A szűk, zegzugos utcákon hosszan sétálhatunk, színes virágokkal díszített parkjaiban pedig árnyas fák alatt megpihenhetünk. A város jelképe a négy harangtorony, melyek a város különböző pontjairól, különböző irányból láthatók.

Éttermek, horvátországi lakókocsis nyaralásfalatozók kínálatából bőségesen választhatunk, különleges mediterrán finomságokkal várják a megfáradt utazókat.

Rab városban több nagyáruház, piac, bank, utazási iroda is megtalálható. A sziget többi városát – Banjol, Palit, Kampor, Barbat, Supetarska Draga – is érdemes felkeresni, mindegyik más és más, mindegyik egyedülálló bájjal rendelkezik. A nyári hónapokban a szigetre a mediterrán, száraz meleg időjárás jellemző, de a téli hónapok is enyhék. horvátországi lakókocsis nyaralás

Rab klímája, gyönyörű természeti adottságai és a helyi lakosok vendégszeretete évről évre rengeteg turistát vonz a szigetre.